skkkriiivaaaavvv.

jag måste bara skriva av mig lite.

Allt har en mening!

Ingenting händer utan anledning, men varför finns du inte här?

Varför lämnade du mig? varför lämnade du oss, känslan är obeskrivlig, tårarna tar aldrig slut, sorgen som aldrig vänder …

Ni vet den där känslan man får när folk pratar om en i andra person, när man hör allt de säger men de låtsas som om du inte är där?

Jag hatar den känslan, man känner sig tom och ovärdig helt plötsligt, de känns som om de stänger ute en med flit.

Hur som helst vet jag vart all sorg kommer ifrån, gamla minnen bringas till liv när jag är med om saker jag känner igen från min barndom. Livet är hårt, man måste kämpa men orken tar slut och då ger man upp, jag står vid den kanten nu, allt är skit. Jag trodde miljöomväxlingen skulle hjälpa, de gjorde den också men inte tillräckligt. Tänk alla gånger som jag varit ensam, varje gång jag trott att de ”äkta” skulle finnas där. Finns de några äkta? eller är de bara en sak folk säger för att visa sitt stöd men när de väl gäller backar de in i skuggan igen? Jag kan inte skilja på äkta och falska vänner, de är svårt att veta vilka som menar allvar. Men om båda delarna backar in i skuggorna igen så måste båda höra till de falska, då finns de inga äkta. Jag är stark och klarar mig själv. Men ibland känns de som om man behöver all styrka i världen för att klara sig. Men de går och kan alla andra klara de så kan jag också de!

Ni vet det svarta hålet man sugs in i när man mår dåligt?

De svalde mig när kvinnan som gav mig liv lämnade mig..

Min mamma har alltid visat sig vara den starka, men jag undrar om de bara var ett skydd för att kunna lätta på trycket ibland.
att lämna mina syskon & mig kvar i dimman för att sedan hitta utvägen själv, var väldigt fegt gjort men ändå väldigt starkt

Den tomhet jag kände då känner jag fortfarande.

Och på något sett känner jag en skuld, för att jag inte presterade tillräckligt bra.

Men nu idag känner jag mig starkare än någonsin, tomheten finns kvar och kommer alltid att göra det men jag ska växa upp och visa att hon gjorde fel.

Att tvinga ett barn att agera som vuxen i tidig ålder gör även att barnet inte får uppleva sin barndom och de är den jag saknar mest.

2

Vänner som sviker hit & dit, folk som snackar skit & startar en massa rykten på saker som bara gått mun till mun utan att ha nått den omtalade. Denna värld vi lever i är absurd, fjortisar som måste kräva uppmärksamhet genom att vara något de inte är, 12 ton smink tuttarna pushade upp till halsen, vad hände med ordet självrespekt? Vad hände med begreppet A strong independent woman? Jag har själv dock vart sådan & de är ingenting jag är stolt över, men gjort är gjort.

Allt som hänt de senaste åren har vänt Sverige

upp & ner, eller rättare sagt VÄRLDEN upp & ner.

En tjej ska få uppmärksamhet utan att behöva skylta sin kropp, en kille ska kunna få uppmärksamhet utan att ständigt behöva tänka på sitt utseende & sin stil. Snälla människor visa lite respekt, de enda folk ser hos en tjej är inprincipt tuttarna, rumpan & den ”slimmade” magen.

De är okej att vara tjock eller mullig, som jag säger: mat är kärlek & kärlek är mat!

Man ska kunna äta vad man vill när man vill utan att behöva tänka på om man ska bli accepterad för den man är då.

Om jag går upp två kilo kommer folk lägga märke till min snygga tröja eller till allt fett som finns under då? En ständig fråga tjejer ställer sig varje dag, nu kan jag dock inte ge ett exempel för killar beroende på att jag själv är av det kvinnliga könet. Men någon v er lär förstå den kvävda fast ändå realistiska begreppet i detta.

Du är du so be proud, ingen kan ändra på din syn eller ditt utseende utom du själv så följ ditt hjärta & inte andras önskningar.   


Kommentarer
Postat av: Storasyster!

älskade älskade syster, jag finns alltid här för dig dag som natt, kommer aldrig någonsin lämna dig i sticket, finns inte den minsta chans.

jag kommer finnas där hela livet för dig, och hjälpa dig igenom alla hinder på vägen, du är inte bara min syster, du var/är den vackraste och mest uppskattade "present" jag fått, jag kunde inte be om nåt bättre på min födelsedag än en lillasyster, nån jag fick hjälpa till och forma, och som även blivit en av dom vackraste och mest kloka damer jag någonsin träffat på. det mamma gjorde var fel, mycket fel.

men hon gjorde det också av kärlek, att inte vilja förstöra mera än det som redan förstörts. du kommer klara dig långt i livet, och du kommer bli nåt stort. och när väl dagen kommer då du ska få en egen familj att forma, så kommer du veta precis hur du ska vara och inte, och även bli världens bästa mamma. jag finns alltid för dig, även om det bara är för en minut av dösnack, då finns jag där!

jag älskar dig mer än allting annat, dont you ever forget that <3

2011-03-29 @ 15:45:26
Postat av: Nathalie Lautner@

min syster min närmsta & även min bästa vän, vad hade jag gjort utan dig, vad hade jag blivit om inte du fanns där & stöttade mig genom allt de jobbiga?

jag älskar dig, to the last breath and so on ! <3

2011-03-29 @ 18:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0